onsdag 26 oktober 2011

Ännu dummare

Igår kväll var jag och tankade 62 liter bensin - i vår dieselbil. Det var inte så bra. Bilen började hacka och det var först då jag insåg mitt misstag och förskräckt tvärstannade. Ringde den äkta hälften som snällt fick packa in barnen i bilen och åka och hämta mig. 

Eftersom bilen jag satt i är automatväxlad kunde vi inte bogsera den utan blev tvungna att hyra ett bilsläp att dra hem bilen på. Det tog hela kvällen det.

Nu ska bilen tömmas och bränslefiltret bytas. Förhoppningsvis har själva bilen inte tagit någon skada eftersom jag i alla fall inte körde så långt. Detta om detta.



4 kommentarer:

Jenny Sjöberg sa...

Aj, aj... Min bror gjorde samma sak med deras nya V70 och det blev dyrt för hela motorn fick göras ren. Hoppas att det går bättre för er! Synd på bensinpengarna också... :(

Förresten... Idag fick jag en bunt biobiljetter från Bravo - kul!

Trevlig helg!

Helena sa...

Ajaj.. ojoj.. Det låter som en kostsam historia. Men om man ska se det från den ljusa sidan så är det ju en sådan sak man bara gör EN enda gång... Visst?! ;-)

Mamma Brötis sa...

Det gick faktiskt bra med bilen. Den är tömd och bränslefiltret är bytt, utan att vi är ruinerade (tror jag).

Bensinen tänkte vi hälla i vår andra bil. Det är så lite diesel i att om vi tankar i lite i taget och fyller upp med ren bensin så ska det enligt experterna gå bra.

Och och... nu är jag ju inte alls säker på att det här var någon engångsföreteelse, Helena :-), utan röstar på att vi sätter i en "avsmalningsgrej" som gör att det inte går att tanka fel. Finns att köpa för femhundra...

Kul att du fick dina biljetter Jenny, vi fick en! :-)

Jenny Sjöberg sa...

Så skönt att det gick bra med bilen och att ni inte gick miste om bensinen! :)