lördag 15 oktober 2011

Höstpyssel

Jag och barnen drog ut i kohagen häromdagen. Det var regnigt, men jag kände mig inspirerad.
Tanken var att skaffa mossa till några snygga mosskransar. Jag hade läst någonstans att man kan ha tidningspapper som kransstomme, vilket ju lät enkelt och bra.
Vi snurrade ihop en massa tidningssidor och band fast mossan på. Otroligt vad mossa det gick åt! På slutet av andra kransen räckte det knappt, därav asymmetrin.
Men ett par kransar blev det i alla fall, fast det här med tidningspappret alltså... Blöt mossa på papper gör pappret sladdrigt. Jag skulle nog rekommendera att använda något annat som stomme om du inte har torr mossa och ska hänga kransen skyddat.
Vår krans får nu ligga på tork tills det blir torrt och kallt ute.

2 kommentarer:

Hovdamen sa...

Fina kransar, önskar jag hade tålamod till sånt!

Mamma Brötis sa...

Det har du säkert, är du inte mer noggrann än jag tar det bara några minuter. :-)