torsdag 1 september 2011

Tomatmogning


Ja, det är väl nu man ska klippa av bladen på tomatplantorna så att tomaterna mognar bättre. Men jag gör aldrig så, tycker det känns som ett nederlag på något sätt.

Däremot tog jag in några tomater för att se hur lång tid det tar för dem att mogna på fönsterbrädan. Ett oerhört spännande projekt som du kommer att kunna följa här.

Vill du läsa om ett något lite mer hårresande experiment får du gå in här
istället. Själv har jag inte haft en enda fästing sedan jag flyttade upp hit - fördelen med att det är så förbannat kallt på vintern - så jag kan tyvärr inte testa det där här hemma.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åhh... nu hajjar jag vad du menade... åååh... *gråter* Jag borde INTE klickat upp bilden (eller ens kollat) usch vad det kliar nu.. ÖVERALLT!! :-(

Mamma Brötis sa...

Förlåt!
Men det kliade när jag läste hos dig med...