fredag 16 september 2011

Välbevakad

Jag har vit målarfärg överallt - på armar, händer och i håret. När jag idag skulle passa på att friskvårdssimma lite på rasten så var det färg på bikinibrallan med. Tyvärr inte tillräckligt mycket för att man tydligt skulle se att det var just vit färg.

Men men, vad gjorde det. Väl inne i simhallen konstaterade jag nöjt att spottanten inte simmade idag. (Det är hon som simmar som fan med huvudet böjt åt vänster och som vid varje simtag fyller munnen med vatten, för att direkt spotta ut det lite längre än hon borde när hon har mötande trafik.)

Väldigt skönt att slippa henne. Det var över huvud taget väldigt lite folk. Efter ett tag var jag helt ensam. Jag började tro att det kanske var gårdagens vitlöksstinna tomatsoppa som bidrog till att tömma bassängen?

Jag simmade runt där i min ensamhet och med tre badvakter på bassängkanten kändes det... tryggt?



Tomatsoppan. Rostade till tomater, lök
och vitlök i ugnen och mixade med
crème fraiche och kryddor.

Inga kommentarer: