lördag 21 januari 2012

En köttfri dag? Trams!

Det tjatas om en köttfri dag i veckan. Om det fungerade rent praktiskt skulle köttmängden minskas med 1/7, i bästa fall, förutsatt att folk inte svullade i sig lite extra de andra dagarna eftersom de varit "duktiga" i måndags. Människor fungerar ju faktiskt lite så, även jag.

Nä, här försöker jag konsekvent att laga mat med ganska lite kött i istället eftersom vi i den här delen av världen får i oss protein så det räcker och blir över ändå. Så var det förresten redan INNAN alla idiotdieter blev populära, ingen nämnd och ingen glömd.



Innehåll:
En rejäl lök(200g)
En fet morot (150g)
Kålrot (100g)
Krossade tomater (500g)
En bedagad paprika
Vitlök
En skvätt grädde mm.
Köttfärs 600 g.


Puttrar man ihop det där ordentligt så går det hem hos vilken grönsaksvägrare som helst.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilket spännande tänk. Jag äter kött men lika gärna vegetariskt. en familjen hemma vill gärna ha kött varje dag. Fisk tycker jag går bra så att blanda lite och vara medveten är väl rätt bra!

Mamma Brötis sa...

Ja, jag menar det. Bättre att vara medveten och göra så gott man kan hela tiden, än att vara "extrem" en dag i veckan.