onsdag 18 januari 2012

Grattis Bertil!

Jag har ju sett hur andra får "awarder" hit och dit och jag har kanske eventuellt tänkt lite som räven gjorde om rönnbären. Kanske. Sen fick jag en själv och jädranamma vad glad jag blev. Tack Pia!

Pia har själv två bloggar som hon uppdaterar nästan ohälsosamt flitigt med mängder av fina bilder och trevliga små texter - Hem ljuva hem och  trädgårdsbloggen Simsalabim.


  
                                                     



Så, vem lämnar jag nu vidare denna fina utmärkelse till? Det finns naturligtvis många som skulle förtjäna den, men jag har valt den blogg som skiljer sig lite från de övriga jag läser, nämligen Kritisk insyn. 

Kritisk insyn drivs av den äldre mannen, och före-detta-lite-allt-möjligt,  Bertil Törestad. Bertil irriterar sig på bland annat flum och den bristande lärarkompetensen (själv var han enligt en säker källa en duktig och uppskattad lärare då det begav sig). Om han alltid har rätt låter jag vara osagt, men faktum är att han i sina texter många gånger tar upp intressanta frågor och dessutom ofta har en bra poäng. Heja Bertil!




Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste" och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får denna utmärkelse ska man göra följande;
Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.
Skriva ner max fem bloggar man vill lämna awarden vidare till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
Och till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja du är ju så speciell du min vän. Tack för dina ord och visst är det lite ohälsosamt flitigt för dig, en småbarnsmamma , men för mig så är det terapi vet du! Härligt att du gav den till Bertil som jag roat mig med att läsa.
Kram Pia

Bertil Törestad sa...

Tack Brötis för den sensationella utmärkelsen!
Känner mig som en överraskad Oscars-vinnare som inte är förberedd alls.
Jag ska försöka hitta några värdiga mottagare i min tur.