lördag 17 december 2011

En doft av kopiss i köket

Öppnade mitt paket med hjortfärs och möttes av en stank av ladugård. Eller kanske mer själva gödseln i en ladugård, faktiskt. Provade att steka lite biffar ändå eftersom jag redan rört ihop de flesta ingredienserna och liksom var lite laddad. Tänkte att hjortkött kanske är såhär och det går kanske över när man steker det. Men det blev inte bra. Vi klarade helt enkelt inte av att äta det. 


Efter lite googlande visade det sig att kött från hjortar i sen brunst kan lukta kopiss. Lite lurigt det där. 


Hönsmat. 

Så, en enkel uppmaning till alla hjortskyttar -  sluta genast att skjuta brunstiga hjortar!

(För fan.)

(Och om ni nu råkar skjuta en, sälj den inte.)

3 kommentarer:

Biggan sa...

Men usch vad trist!!!
Kan du inte reklamera?

Vi fick upp en gris på köksbänken som luktade....obeskrivbart!
Stank i hela lägenheten.

Dubbla plastpåsar och snabbt tillbaka till ICAMaxi...dubbla utgiften tillbaka....

Mamma Brötis sa...

Jo, jag kan säkert få pengarna tillbaka. Det räcker nog att de luktar på min jacka.

Sitter på jobbet och känner hur jag osar brunstig hjort, så det är väl samma med hela huset... Skulle inte ha stekt färdigt färsen till hönsen.

Villa Ryttarängen sa...

Håller med dig till fullo. Vad trist! begär pengarna tillbaka. Ha en bra kväll!/ Pia