onsdag 24 augusti 2011

Förskola = utbildning?

Semestern börjar gå mot sitt slut och det är hög tid att lämna in ett närvaroschema till dagis. Gick in på kommunens hemsida för att ladda hem en blankett, men fann ingen förrän jag tittade under fliken "utbildning"!? Dit hade all info om förskolan flyttat efter att tidigare legat under "omsorg".


Det kanske är jag som är konstig, men jag tycker det börjar gå till överdrift... Med de resurser dagis (eller förskolan!) får idag,  upplever jag det i det närmaste som förvaring och har av bland annat den anledningen valt att ha mina barn hemma så mycket det bara är möjligt.


Mina barn går här hemma och dräller, nästan helt outbildade. Hur ska det sluta?

2 kommentarer:

Biggan sa...

Haha...ja det är helt otroligt! Ha du dina små hemma med dig och njut!

Mamma Brötis sa...

Tack!