tisdag 16 augusti 2011

En annan gång...

I sommar har vi varit i Säterdalen, på diverse vattenland, i Furuviksparken, luftkuddeland mm mm. Nu kände jag att det kunde vara roligt att göra något helt annat. Estland, var jag sugen på. Jag har varit sugen på en Estlandsresa i många år, men det har liksom inte passat. Tillslut lyckades jag övertala maken, även om många andra fortfarande undrade vad vi skulle göra där.

Visa av erfarenhet kollade vi i god tid upp vilka papper vi skulle ta med oss. Det visade sig vara enkelt; registreringsbevis och bilens försäkringspapper var allt som krävdes. Passen behövde bara gälla när vi var där, inget internationellt körkort eller annat tjafs krävdes. Vad skönt!

Ordnade hönsvakt, klippte gräset, packade husbilen och gav oss av. Först skulle vi bara avverka ett dop. På väg dit öppnade jag handskfacket för att se om vi hade någon karta med oss. Det hade vi inte, och inga andra papper heller. Det var alldeles för sent att vända. Kom efter lite diskussioner fram till att vi får ta Estland en annan gång.

Inga kommentarer: