söndag 21 augusti 2011

Att tömma en latrin

Det är oerhört praktiskt att ha toaletten med sig när man är ute och åker, i synnerhet när man har barn. Det mindre roliga är när toaletten blir full, särskilt om det händer mitt i natten efter att någon ätit något mindre lämpligt.

Någon kände sig nog lite skyldig och manad att tömma toalettkassetten idag. Det visade sig inte vara det lättaste. Inte alla är villiga att ta emot skiten. Efter lite letande fann någon iallafall en camping där någon under kraftiga konvulsioner kunde tömma sin tjugolitersbehållare.

Nästa gång är det min tur...

1 kommentar:

Biggan sa...

Haha...känner igen det där från stugan. Där var det jag som var "Gandhi" och kunde tänka mig tömma latrinen. Inte för att jag inte är kräsen nej tvärtom...men maken "kunde bara inte"...Nu var det barn som bajade inne och vi stora på utedasset - så det var inte alls så farligt...