söndag 6 maj 2012

Jag har fått pinjemun

Sen några dagar smakar allt jag äter beskt. Ordentligt beskt. Jag känner visserligen de riktiga smakerna också men precis allt får en besk bismak.

Jag googlade lite för att diagnosticera åkomman och troligtvis är det pinjemun jag fått. Det är något som bara drabbar vissa utvalda någon eller några dagar efter att de ätit pinjenötter. Om det beror på att de ätit en särskild sorts pinje eller att den var härsken, verkar vara oklart.

Det positiva är att det går över utan att ge några men. Det negativa är att det kan vara i upp till två veckor.

1 kommentar:

Helena sa...

brr.. det lät... läskigt! Men jag tycker ofta att man blir konstig i smaken när man käkat nötter överhuvudtaget. Jag är egentligen lite allergisk mot nötter och får klåda av det men det är svårt att låta bliii... Gaaaah...!!