torsdag 23 februari 2012

Äntligen tvättat musleksakerna

Springan är ju tätad sedan länge, men grejerna har blivit liggande ända tills idag då jag äntligen fick tummen ur och diskade av allt som eventuellt kunde ha varit i kontakt med en förirrad gnagare. Så fort en mus tar sig in inomhus så blir den det äckligaste jag kan tänka mig, nästan. Därför måste allt som legat i dess väg saneras.


När jag ändå var i farten öste jag ner legot i badkaret tillsammans med lite YES diskmedel. Blev finfint.
Jag har för övrigt diskat ett helt hus med YES inför en ommålning (eller åtminstone de värst nedsmutsade och algbelupna väggarna, på de övriga använde jag bara vatten och borste) och det ser fortfarande bra ut nu tio år senare (alltså: man måste inte köpa dyr målartvätt, algborttagning eller vad det nu heter. Detta om detta.


2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Håller med om att möss är otrevligt! Känner en som tvättade sina barn i Yes efter att de lekt med blå oljefärg. Jo det gick bort. Kram Pia

Helena sa...

Det har jag inte ens tänkt på.. vilken bakteriehärd det kan vara i ungarnas lego.. brr.. Jaa, jag antar att det får bli helgens projekt då! Legotvättning. Undrar om man kan köra dem i en tvättpåse i diskmaskinen? Haha.. nuuu ser jag hela dina ord btw. Vad vare för fel?