tisdag 21 februari 2012

Kallstart

Det här är fantastiskt spännande, men efter en vecka i kylskåpet har det inte hänt någonting med mina yngel.

Jag läste någonstans att man för spara utrymme kan provgro perenner i kylskåpet och sen peta ner dem i jord om de tar sig. Den som skrev brukade använda petriskålar, men det har jag ju inga här hemma så jag gladpackade en vanlig plastburk.







Underlaget är förresten blött toapapper och fröna är klematis. Jag har ingen aning om det funkar att göra så här med just dem. Kanske vet någon annan?

Hur som helst, skulle det inte fungera så har jag ju alltid min vintersådd ute i stallet...

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Har ingen aning! Att odla i kylskåpet är inte riktigt min grej. Men vem vet, Klematis är ju kul att ha många av. Ha det bra! Pia