torsdag 7 mars 2013

Utvecklingssamtal


Knappt man hinner ut från ett utvecklingssamtal innan det är dags för nästa. Men de fyller väl någon funktion, antar jag.

Nu är det snart dags igen. Det förra gick till ungefär så här.

Fröken sa:
- Allt går bra och han leker med alla, BÅDE pojkar och flickor.

Lilla barnet tänkte:
Vadå BÅDE pojkar och flickor? Jag anar ugglor i mossen och döda hundar.

Vad fan menar hon???

Nu vet jag! Pojke är jag ju själv, men det är nog något skumt med flickorna! Vad bra att hon sa det! Nu vet jag...

Upphottad mannagrynsgröt

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härlig reflektion. Gillar verkligen dina små funderingar kring mitt yrke. Det ger mig bra utmaningar. Jasså han leker med både flickor och pojkar? Ha Ha! Vilken observation! Det måste ha legat under "fliken genus" Ja vi är ju skyldiga eller tvungna eller vilket ord man nu ska välja ...att erbjuda ett utvecklingsamtal per år. innehållet i det ska visa på barnets lärande och utveckling i målen enl. läroplanen. Jag hoppas dom sa något mer än det.... Kraaaam Pia

Mamma Brötis sa...

Kul att du gillar mina funderingar! :-)

Jo, fröken har gått genuskurs, men det är inte alltid lätt att få allt rätt ändå...

Här är det utv.samtal en gång per termin och jag tycker nästan synd om barn, och fröknar, och mig själv. ;-)