torsdag 20 september 2012

Choklad- och bananmilkshake

Blev så glad när jag hittade några gamla bananer i frysen och kunde göra min favvodryck. Mjölk, fryst banan
och oboy.

Jag fryser ju alltid in bananer som blivit för mogna för att ätas, ja, på gränsen till äckliga. Övermogenheten märks inte alls när man mixat dem.

När jag var gravid och inte kunde äta mat smög jag i lite sojamjöl också - för att göra drycken mer komplett. Nuförtiden får jag dock i mig tillräckligt med proteiner ändå. Det är bara kolhydraterna jag är ute efter. Hehe.

2 kommentarer:

Jenny Sjöberg sa...

Bra tips om bananer! Fryser du dem som de är eller i någon slags förpackning...?

Mamma Brötis sa...

Skalar dem, för det är jättejobbigt att göra sen när de är frysta. Delar i lagom bitar och stoppar i någon påse eller burk. Sen är det bara att ta upp och mixa vid behov.

Banan och blåbär blir också himla gott ihop.