lördag 6 april 2013

Sååå trevligt


Vi har varit på fest, med folk jag så att säga gift mig till och inte träffat på hemskt länge.

Det var trevligt.

Någon undrade vad jag gör nuförtiden.

- Kör buss, sa jag.

- JAAA, det vill jag också göra ibland. Det, eller blåsa löv, sa hon.

.............................................................

Sedan pratade jag med en lite äldre dam.

Hon: Det var väldigt vad du gått ihop.

Jag: Ääää??? ("Gått ihop"???, tänkte jag, bläddrade febrilt bland tankarna och hamnade bland underliv, men det kunde väl inte vara det hon syftade på?)

Hon: Ja, var du inte mycket större innan?

Jag: Jooo??? Eller, senast vi sågs hade jag väl nyss fött barn?

Hon: Ja, men även innan det, menar jag.

Jag kom mig inte för att tacka för komplimangen. Eller vad jag nu borde ha gjort.


(Kan tillägga att jag alltid har haft normalt BMI och att jag i nuläget inte riktigt kan knäppa byxorna jag hade innan jag fick barn.

Om nu det spelar någon roll.)

Nu var det inte IKEA vi var på just ikväll,
men jag tyckte dukningen var fin med
överkast och många glas.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Du är ju bara sååå rolig och varför kan du inte bara vara, låt bli att undra så mycket kära goa du... Påminner stort om en jag känner Kraaaaam Pia