söndag 29 april 2012

Fettsugning

Igår vaknade jag med en obetvingbar lust att ta bort två fettfläckar från köksväggen. Det var lite underligt eftersom de suttit där i flera år utan att direkt störa någon.

Hur som helst, jag erinrade mig något gammalt tips om potatismjöl och började rota i skafferiet. Dessvärre fanns det inget potatismjöl utan jag fick nöja mig med Maizena. Jag rörde ut detta i lite vatten tills det antog en högst intressant halvfast konsistens (kul "experiment" att göra med barn faktiskt, det är hårt i skålen men rinner så fort man tar i det) applicerade det hela på väggen och gick för att koka risgrynsgröt.

När gröten sedan länge var uppäten torkade jag bort ena mjölkludden. Det hade inte hänt någonting. Lät den andra kludden sitta ett dygn till. Inte blev det bättre för det. Kanske har fläckarna fått sitta för länge...

Får testa något annat en annan gång.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag hade nog sprayat på något starkt. Kanske skrapat lite och helt sonika fått tapetserat om. Jo men det är ju jag det! Kram Pia