onsdag 17 juli 2013

Växthusbygget (del 2) - det börjar likna något

Måste börja med att säga att vi inte riktigt vet vad vi håller på med, så ta inte efter nu utan låt mig återkomma om ett år eller så, när jag vet om det här verkligen håller för väder och vind.

Vi har iallafall fått upp något som med lite fantasi skulle kunna liknas vid ett växthus. Saknas bara lite läkt, färg och korrugerad plast.

Vi har hittat den plast vi vill ha på K-rauta. En korrugerad växthusplast, 60x150 cm, som vi också anpassat växthusets mått efter för att det ska bli så enkelt som möjligt.

Först funderade vi på ByggMax-plast, men valde bort den av två anledningar;

1. Den är blåtonad och det tror jag inte jag står ut med.

2. Den verkar (enligt många recensioner på nätet) vara självförintande. Och det är ju dumt.


1 kommentar:

Samvetssnurr sa...

Haha! Jag lovar att inte ta efter! Än.