onsdag 14 mars 2012

Pigga paprikor

I väntan på rejälare doningar spenderar mina paprikaplantor och tomater kvällarna under lysröret i köket. Paprikorna verkar nöjda med detta arrangemang medan en del av tomaterna dragit iväg lite på höjden.

En paprika att vara stolt över. Tyvärr var tre
av hens fyra syskon missbildade.


Tomaterna får jag väl helt enkelt trycka ner en bit extra i jorden vid omskolningen. Tomater fungerar ju så att de bildar nya rötter längs stammen om den hamnar i jorden. Det är praktiskt. Exempelvis gurkplantor fungerar inte så. De dör.

Nu väntar jag bara på att klockan blir nio så att vi kan gå och lägga oss - hela gänget.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken kraftig planta...Absolut piggare än jag. Va? går ni i säng alla kl.9 Då är ni utvilade i morgon. Kram Pia

Mamma Brötis sa...

Ja, jag (och grönsakerna) gjorde faktiskt det. Jag går ofta upp vid fyratiden när jag jobbar, så egentligen skulle jag nästan behöva lägga mig ännu tidigare. Tyvärr. Är ju egentligen kvällsmänniska.